Julegaver med baktanker ;-)

Etter at jeg var ferdig med markedsproduksjonen, startet jeg på de siste julegavene.

Har en niese som hvis det er mulig, alltid brenner seg når hun styrer med steikeovnen, så når jeg så denne varianten – visste jeg med en gang at denne må jeg prøve!

91031

Bildet er kopiert fra www.jarbo.se 

Mønsteret finner du her: http://www.jarbo.se/beskrivningar/?item=&kategori=18&plagg=&kvalite=&stickor=&virknalar=&designer=&inspiration_nr=&teknik=2&patterns_lang=&lang=s&btn2=S%C3%B6k

Prøvde meg først på denne modellen:

Den ble litt vel liten, og den holdt seg ikke så godt på plass. Og hvis den sklir til siden så blir en jo brent på hendene når en skal bruke den. Måtte derfor prøve å lage den større, samt finne en løsning for at den skulle holde seg på plass. 

Fant en enkel løsning for å holde den på plass. Jeg valgte bare å sy sammen det som var bunnen. Sydde deretter i en knapp for å holde den på plass rundt håndleddet.

Til venstre ser du den brettet på midten, mens til høyre ser du hvordan bunnen blir.

Gubben var godt fornøyd med sin gryteklutvott (testeksemplaret), så da tok jeg sjansen på at den ville funke fint.

Håper at mottaker ble fornøyd og at gryteklutvotten har den rette virkningen – nemlig å forhindre brannskader.

Den første ble heklet i et bambusgarn, som ble litt for tynt. Valgte derfor Bomull Sport på heklenål 3,5, og det ble flott 🙂

Når jeg var ferdig med den gaven så hev jeg meg rundt og heklet et par med rillegrytekluter i blått og hvitt. Mottaker er skikkelig fan av Chelsea derfor tenkte jeg at de fargene passet godt på den gaven:

Så da håper jeg bare at begge gavene faller i smak.

#Gryteklutvott #Gryteklut #Heklet #BomullSport #Gjestal #Julegave #PraktiskJulegave

8 kommentarer til «Julegaver med baktanker ;-)»

  1. Desse vart jo flotte da Tonebritt. Når mannen har testet dem og prøvd dem ut tenker eg at dei vart godt mottatt av mottaker også. Du er dyktig med heklkroken og veit korleis du skal lage din egen vri på ting. Håper du har ein fin siste dag av året 2015 og at 2016 blir eit godt år for deg og familien. Nyttårsklem fra meg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *